N-Joy4Kidz

Privacy en klachten

Klachtenregelement

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Hier kunt u de diverse regelingen en reglementen in PDF-formaat downloaden:

Algemene Voorwaarden KPZ
Klachtenreglement Wkkgz KPZ
Geschillenreglement Geschilleninstantie KPZ
Klachtenreglement Jeugdwet KPZ
Klachtenreglement WMO KPZ

Privacyprotocol

Hier kunt u het privacyprotocol in PDF-formaat downloaden:

Privacyprotocol

Jeugdstem

Jeugdstem is er voor jou: laat je horen
Jeugdstem is er voor kinderen, jongeren, ouders en pleegouders die te maken hebben met de jeugdzorg. Ons motto is: laat je horen.

Wat we doen
Heb jij te maken met de jeugdzorg? Dan is het goed om te weten dat je altijd kunt praten met een van onze vertrouwenspersonen. Een vertrouwenspersoon is iemand waarmee kinderen, jongeren, ouders of pleegouders in vertrouwen iets kunnen bespreken. Dus zonder dat een ander te horen krijgt wat er is besproken.
Een vertrouwenspersoon kan informatie geven over hoe de jeugdzorg in elkaar zit, wat je kunt verwachten, wat je rechten zijn, hoe je een gesprek op gang kunt brengen als iets je dwarszit, en hoe je een klacht kunt indienen. De vertrouwenspersoon adviseert en ondersteunt je hierbij. Daarbij kijken we altijd welke ondersteuning jouw voorkeur heeft.

Voor wie is Jeugdstem er?
Ieder kind, elke jongere en elke (pleeg)- ouder die te maken heeft met jeugdzorg kan ons inschakelen. Soms verblijven de kinderen en jongeren niet thuis maar in een (open of gesloten) jeugdzorginstelling, pleeggezin of gezinshuis. Onze vertrouwenspersonen gaan met vaste regelmaat op bezoek in deze instellingen. Zo zijn zij zichtbaar en direct benaderbaar voor jongeren die dan meteen vragen kunnen stellen of klachten bespreken met hun vaste vertrouwenspersoon.
Ook jongeren die ambulante behandeling ontvangen kunnen een beroep op ons doen. De vertrouwenspersonen zijn beschikbaar voor cliënten van Centra voor Jeugd & Gezin, jeugd- en wijkteams, instellingen die de jeugdzorg uitvoeren, organisaties voor jeugdbescherming, de jeugdreclassering, de Raad voor de Kinderbescherming en Veilig Thuis.